A minőséget gyermekkorunkban ritka kincsnek tartottuk. Manapság az igényeink megnőttek és tudjuk azt is, hogy csak a minőségi munkával előállított termékek igazán piacképesek, vagy a márkanév jelent garanciát, vagy pedig az eladó neve, büszkesége – mint a régi céhes mesteremberek idejében.
Úgy véljük, hogy a Minőség „elemi minőségekből” épül fel úgy, mint az Univerzum. Ha a minőséget próbáljuk meghatározni, azt mondanánk rá, hogy az, ami egy dolgot azzá tesz, ami. A minőség, a hétköznapi gyakorlatban egyrészt elvárást, igényt jelent a szükségleteinket kielégítő termékekkel és szolgáltatásokkal szemben, másrészt bizonyos értékrendet az azonos szükségleteket kielégítő termékek és szolgáltatások között.
Valós az igény tehát a társadalom részéről, hogy a szükségleteit kielégítő anyagi javak és szolgáltatások használhatóságának jellemzőit egységesen MINŐSÉGKÉNT fogalmazzuk meg: